Home Nieuws Logo 3000 over ophef onderwijsmateriaal: “Kwam door technisch probleem”

Logo 3000 over ophef onderwijsmateriaal: “Kwam door technisch probleem”

Logo 3000

Het bedrijf Logo 3000 is woensdag onder vuur komen te liggen nadat lesstof voor thuisonderwijs online verscheen waarin kinderen een keuze moeten maken om één van de vier plaatjes die niet bij elkaar passen in de prullenbak te gooien. Daarbij zou het Arabische woord voor ‘God’, ‘Allah’ niet in de context passen en in de prullenbak gegooid moeten worden. Logo 3000 biedt excuses aan voor het voorval en zegt dat het door een technisch probleem komt.

De vier symbolen in de opdracht die voor een storm van ophef zorgde bestaan uit een hark, twee moestuintjes en het Arabische woord voor ‘God’, ‘Allah’. Boven de afbeeldingen staat de tekst: “Welk plaatje hoort er niet bij? Sleep het plaatje in de vuilnisbak.“. In een andere opdracht bestaan de vier afbeeldingen uit een perzik, een kokosnoot, een uit en de Taj Mahal.

Logo 3000

Logo 3000 zegt in een verklaring dat het om een fout gaat, waarbij lesstof uit groep 3 waarin kinderen de woorden “Bidden-gelovig-ongelovig” leren, door een technisch probleem in de digitale omgeving is beland. Waarom er geen symbolen uit andere religies door deze technische storing in de digitale leeromgeving zijn beland, blijft een onbeantwoorde vraag Logo 3000 geen verklaring over afgeeft.

Beste gebruikers van LOGO-digitaal. In groep 3 leren de kinderen de woorden “bidden-gelovig-ongelovig”. Door een technisch probleem zijn deze woorden onbedoeld in de online omgeving terecht gekomen. Wij bieden hiervoor onze oprechte excuses aan. Inmiddels is dit probleem gelukkig verholpen en zijn deze woorden verwijderd. We willen alle kinderen graag een goede woordenschat aanleren. De eerdergenoemde woorden maken daar zeker deel van uit, maar niet op deze manier binnen de online omgeving. Let op: om de wijziging door te voeren dient u opnieuw op te starten of Ctrl F5 te gebruiken om uw systeem te verversen,” aldus Logo 3000 in een verklaring.