Het Franse ministerie van Buitenlandse Zaken roept vandaag autoriteiten in landen waar een boycotcampagne tegen Frankrijk is gestart op om deze campagnes te stoppen. Lees HIER over de achtergronden van de boycot.
“Deze oproepen tot boycots zijn ongegrond en moeten onmiddellijk worden gestopt. Ook aanvallen gericht tegen ons land, geleid door een radicale minderheid, moeten worden gestopt,” aldus het Franse ministerie van Buitenlandse Zaken. Frankrijk eist dat autoriteiten in betreffende landen een anti-boycotverklaring zullen afleggen om Franse bedrijven te helpen en de veiligheid van Franse burgers te waarborgen.
In verschillende overwegend islamitische landen vinden breed gedragen oproepen plaats om Franse producten te boycotten. In landen zoals Koeweit zijn Franse producten zelfs al uit de schappen gehaald.

Op de lijst van te boycotten producten die Sociale Mediagebruikers online delen staan cosmetica en luxueuze artikelen zoals Cartier, Dior, Chanel, Nina Ricci, Givenchy, Lacoste, Yves Saint Lauren; automerken zoals Renault, Peugeot, Citroën; tankstations zoals Total en Elf; voedingsmiddelen zoals Evian, La Vache Quirit, Danone, Babybel, Lu, Activia en andere bekende merken zoals Tefal, BIC, L’Oreal, Garnier en Gauloises.
Boycotting French Products ❌
Let’s teach them a lesson!#boycottfrance #مقاطعه_المنتجات_الفرنسيه pic.twitter.com/A57aggKTuM— (@sarahbk__) October 22, 2020
The French Foreign Ministry appeals to stop the campaigns to boycott French products, describing the participants as an “extremist minority”
— Ragıp Soylu (@ragipsoylu) October 25, 2020
Achtergronden: